KristofferSätterman - en bakande bloggare

Alla inlägg under juni 2009

Av Kristoffer Sätterman - 21 juni 2009 11:20

Godmorgon! Efter en fruktansvärt varm natt så är man vaken igen, kollade på filmen jag skrev om en gång till, den är fortfarande lika bra :). Vad har dagen att bjuda på då? Det kan jag inte svara på än- har helt enkelt inte bestämt mig än. Men någonting måste jag ju hitta på, åka någon stans, eller hälsa på någon. Jag känner faktiskt att jag borde hälsa på nån jag inte träffat på evigheter, låter inte det som en bra idé? Eller vet du något annat jag borde göra?


Förresten! Jag vill verkligen åka till liseberg och utmana tyngdlagen, vilka vill åka med? Skicka ett sms eller skriv till mig på msn, krillee-77@hotmail.com så ska vi se vad vi kan ordna! :D



xoxo

Av Kristoffer Sätterman - 21 juni 2009 01:34

Tänkte att en liten filmanalys utan massor av regler vore trevligt såhär på nattkröken. Hyrde några filmer med far idag, bland annat "The Babes of ST Trinian's", en av de bästa filmerna jag sett på väldigt länge. Tänkte berätta närmare om den strax och så ska ni få mina personliga åsikter om den med. Börjar med att skriva ner ordagrannt handlingen på baksidan av fodralet, den lyder;


Den beryktade flickskolan ST. Trinians där eleverna tillverkar vodka i kemisalen har landets sämsta genomsnitt och har stora problem. Ekonomin är körd i botten och banken hotar med att stänga skolan. Den nya skolministern tänker inte tolerera den anarkistiska undervisningen och planerar att införa disciplin och ordning. Men de vilda tjejerna och deras rektor tänker inte finna sig i detta. Tillsammans tänker de ut en räddningsplan som involverar skolfrågesport, sex, droger och en stöld av en berömd och värdefull tavla. Det blir kaotiskt när tjejerna använder all sin girlpower till att visa att klassens tuffa brudar kan bestå, när det gäller!


Lite små-fakta innan mina personliga komentarer:

¤Filmen innehåller ett flertal kändare skådespelare som Rupert Everett, Colin Firth, Lena Headey, Gemma Arteron och Mischa Barton.


¤Filmen håller på ca 1timma och 37 minuter


¤Är en komedi lämplig från 15 år


¤Spelades in under 2007


Nu mina personliga kommentarer:

Tyckte personligen att filmen var väldigt bra. Det var en rulle som verkligen föll mig i smaken. Tuffa brudar som älskar att jävlas med fjollor - kan det bli bättre? Lägg på lite action på det och vips så har du Brudarna från ST. Trinians. Nej men det är en väldigt bra rulle som du ska se om du vill skratta och om du tycker om när det går lite illa för andra människor, även kul om vill se "normala" människor bli nedtryckta av emos, nördar och bimbos. Luter detta som något du skulle vilja se, då kan jag inte annat än att uppmuntra dig till det, en fantastiskt bra film och välgjord. Helt värd dom små pengarna man betalar för att hyra den eller köpa. Du måste se den!

Av Kristoffer Sätterman - 20 juni 2009 15:17

Hittade på spotify nu - eftersom jag inte har något att göra - markoolio på finska, ett halt album. Delar med mig av detta mästervärk.


http://open.spotify.com/album/2RbBBj5CzMR6vc10pCTCyv




xoxo

Av Kristoffer Sätterman - 20 juni 2009 14:04

Lyckad kväll igår tycker jag, åkte dit med Maria, Stina och Rebecka. Senare på kvällen kom även Martina, Fredrika och Patrik x2 och Alex. Helt ok kväll, blev inte så sent för min del. Kebab på sibylla som alltid sen, Gött är de!




xoxo

Av Kristoffer Sätterman - 19 juni 2009 19:07

Nu bär det av bort till Stina och träffa folket - sen fest hos Viktor! Yeah!


Dagens klädsel:

Chinos - Emilio

Piké - Identity

Stickad tröja - Adam

Kalsonger - Blueprint

Solglasögon - Shutter Shades



Ha en fortsatt trevlig midsommar


xoxo

Av Kristoffer Sätterman - 19 juni 2009 12:25

Vill börja med att önska alla läsare en riktigt bra midsommar trotts skitvädret - men det är vi ju vana vid - eller hur sverige?!


Sen så taggar jag inför midsommar med dom bästa- mina älskade vänner som alltid! <3 Underbart blir det! :D



 Kort inlägg idag - men updatering kommer en annan dag <3


xoxo

Av Kristoffer Sätterman - 17 juni 2009 18:36

Så jävla trött idag, hatar alla dessa barn. Vissa är ju helt otroliga. I morgon blire skoj :D, jag och mamma ska iväg :) Finns på mobilen heeela dagen, smsa vettja.



BTW, jag hatar TELE2 starkt - dom har förihelvete inte koll på någonting! ÅÅÅÅH hat poå dig dig jävla dåliga telefonist!

 -Annars leker livet! :)




xoxo

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Fråga?

Hallon eller Jordgubbs saft?
 Hallon
 Jordgubb

Om Mig


Kristoffer heter jag, bor i Trollhättan. Bor inne i centrum och även i en "förort" eller hur man nu ska kalla det till Trollhättan. Mina föräldrar är skilda sen många år och båda har nya livskamrater. Importerades från Karlstad vi 7 års ålder.

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Är jag populär?

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards